February 15, 2009

calculator 'kesayangan' vs. accounting = beyond the numbers

aku rasa arini aku jd budak baik sgt..
aku study, pagi2 aku dh bgun awal..mmg unsangkarable..
siap wat discussion ngan Nadh lg..(actually time nk test n exam je br nk discuss spot Qs..hahaha..)
bese la tuh, time nk test mula lah meraba2 cari spot Qs, pahtu ape yg diharapkan kuar test, xkuar plak.mmg after test aku kenyuk2 notes spot Qs yg aku dh wat tuh! haha...
nway, sok start common test. pagi paper internal audit, ptg advanced audit, keja meng-audit je..huhu..

final sem nih sume paper reading, slalu
org kata accounting ni byk men nombor je.. aku xnafikan la, accounting masa aku part 1-5 dolu2 mmg byk kira2 n bab kira2 ni aku bley la thn, sampaikan aku xle bpisah ngn calculator 'kesayangan' aku..kira 1+1 pn nk pkai calculator.. punye la syg kt calculator tuh..hahahah..




tiba tang baca membaca nih,
alahai... calculator tuh pn dh bley simpan dlm peti besi la jwbnye..hikhik.. xpn dh bley sedekah kt adek2 aku yg lbey memerlukan.. hehehe...

tu laa..sape kata accounting ni kira2 je? aku kena study corporate law, business law, ethics, business mgt, strategic mgt, and so forth...tp major nye of coz le financial accounting and reporting a.k.a FAR.. so, skrg nih accounting pn dh xle setakat pandai kira2 n guna calculator 'kesayangan' je, tp dh lbey kpd analytical thinking and problem-solving.. and of coz, beyond the numbers!

No comments: