June 25, 2009

perhatian untuk perokok tegar. ini C..A..D..A..N..G..A..N..

xtau nak buat apa.

bosan xde keja.

ayat biasa kita dengar kan? sedarkah kita selama nih kita bekerja tapi kita xsedar?

bernafas. ia satu kerja bukan? hmm.. tarik nafas, hela nafas.. udara yang kita hirup tuh sihat x? jauhkan diri dari secondhand smoke. bukan menghina perokok ye, tapi kalu bley jauhkan diri dari tempat2 yang dipenuhi asap rokok.

cigar. orang kata, perokok tegar ialah orang yang cintanya kepada rokok (betulkan kalu salah ye). abah aku pun perokok tegar, tapi dia cintakan mak aku (mungkin xnampak dalam mata kasar aku sebab mereka malu2 nak tunjukkan, tapi kadang2 aku ternampak jugak mereka bergelak ketawa, berpelukan time anak2 xde) ohhh, sweetnya.. kalu aku nanti pun nak camtu.. hindustan kata, chori chori chupke chupke.. haha.. maybe that's who i am. err.. lari tajuk dah nih.. balik pada cigar di bawah.

xbaik hisap rokok nih. macam2 dah kerajaan buat supaya rakyat jauhkan rokok. tapi mungkin xbape nak berkesan. cadangan aku senang je. rokok di'banned'kan terus dalam malaysia. amacam? hehe.. aku tau.. aku tau dah jawapan korang (especially perokok tegar sekalian) mesti korang jawab xbley kan? xkesahla.. tuh kan cuma cadangan... mari eja.. C..A..D..A..N..G..A..N.. haaa.. cadangan kan? jangan marah aku ye.. aku cuma menyatakan pendapat di sini.. hihi.. pape hal pun, kalu nak merokok di tempat awam, merokok lah di tempat2 yang sepatutnya. sila aware dengan sign "dilarang merokok" di tempat2 awam ye.. tolong ye.. sila perihatin dengan orang2 di sekeliling. mereka juga bernafas...!




lalala.... malu saya~

9 comments:

DoN said...

nseb bek ooppa xmrokok...
dlu perokok...
dlu la... skrg dh xmo dh..
xmo smpi bile2

Unknown said...

bagus!5bintang!

DoN said...

hehehe mcm bantal bintang sy yg ske snyum tue kn?

Unknown said...

don,
hahah~

cik gemuks said...

isap rokok dlm jamban kt umah saja sudah

hahahahaha

Unknown said...

arween,
hehe..hilang bau tahik~

wHoSeNa said...

owh SOKONG!!!!

Kapten Luffy said...

kerajaan tak akan banned sebab itu salah satu income terbesar dr segi tax

Unknown said...

husna,
aku bertanding pilihanraya nanti mau sokong aku x?haha..

luffy,
tahu.. saje bg cadangan.. green peace~