August 24, 2009

angkatan perang di hatiku (part 2)


matahari itu sinar kita,
kita berteduh di bawah panji yang sama bukan?
uitm di hati kita sampai bila-bila.
jangan peduli apa kata orang, wahai kawan.

lagi kan bukit tonggek di uitm itu kita daki bersama,
apatah lagi gunung.
sebelum kamu capai Kinabalu di negeri bawah bayu itu,
mari, aku teman kamu daki Brinchang dahulu.

kita singgah di tanah tinggi itu.
tanah tinggi yang terkenal dengan teh, sayur dan buah.
wah, salad yang segar-segar, jugak strawberinya. teh semerbak bau.
adui, usah buat aku teringat. diri ini puasa tahu.
jangan cuba-cuba menganiayai.


~~~~~~~~~~~~~~~~~


pra pendakian Brinchang ni dibuat untuk bagi training kat ahli persatuan dan kelab yang mahu daki gunung Kinabalu. aku xpergi Kinabalu, bajet tarak. xdapat Kinabalu, dapat Brinchang pun jadi laa.. hehe..

lalala.. malu saya~

14 comments:

Tirana said...

Tak habis lagi cerita angkatan perang. Nak pergi berperang di mana bulan2 puasa ni dik? hehehe

anaklaut said...

salam...olin,



tak pe..nanti bila dah bajet leh daki gunung kinablau..:)

tq singgah anaklaut..:)

ku tak sempurna said...

bestkan cuaca kat cameron... nyaman... segar... rasa taknak balik.... dan taknak mandi.... hihihi

messyremo said...

perghh~~~

mknan kat bwh tu mmg tak bole blah~~

terliur aku~~

olin said...

kak tirana,
hehe.. ramai angkatan perang olin ni kak.. nak berperang dengan nafsu.. hihi

olin said...

salam anaklaut,


hehe.. kena pikir dua kali.. sebab xtahan sejuk.. hihi

maceh jugak singgah di sini~

olin said...

kts,
betul2.. kts mesti xmandi masa g cameron, kantoi.. hahahaa~

olin said...

messyremo,
aku pun.. hahaha..

memang menguji keimanan betul..

DoN said...

skali teringat ngn strawberi daaa....

olin said...

don,
sedap.. eh, puasa weyh~

DoN said...

bukit tonggek di uitm~
if korg nek bukit tue.. korang akan tertonggek2... hihihi bgus utk ssaper yg mahu jg bhgn tut... hahahahaha

olin said...

don,
bahagian tut? apa tuh?

hisy.. puasa puasa. ingat tu olin. otak biar kaler hijau je jgn kuning2~

HuSna aNaK EnCiK aZaHaR said...

kamu buat aku terusik...=)

olin said...

husna,
mari, aku geletek pulak~

hahaha..