August 24, 2009

angkatan perang di hatiku (part 4)


birthday boy : munir, kena tepung+telur+air gas bermacam perisa
lokasi : McD, seksyen 3 shah alam
tahun : 2007


birthday girl : hajar, kena tepung+air jualan yang tak habis
lokasi : booth merdeka, padang kawad uitm shah alam
tahun : 2008


birthday girl : aku. kena kek+air gas perisa anggur
lokasi : foyer kolej teratai 3, uitm shah alam
tahun : 2009

~~~~~~~~~~~~~~~~~~

di saat lahir,
si ibu menangis kegembiraan
si ayah memanjat kesyukuran.
dimandikan, dibalut kemas-kemas, diazankan.
suci bersih bayi itu.
bayi itu kita.

bila dah besar,
bukan bayi lagi.
ayuh kawan, sama-sama kita berperang.
berperang di jalan ilmu, sayang.
angkat senjata cuma pilihan terakhir.
kita ada ilmu, guna akal kita.
berperang tak semestinya angkat senjata dan menembak bukan?

senangkan hati si ibu dan si ayah yang menangis kegembiraan itu.
jangan biar mereka menangis kerana duka.
kalau tidak,
kita memang patut ditembak!


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


sambut birthday memang best. macam-macam tradisi orang sambut birthday nih kan.. ada yang buat kenduri doa selamat, ada yang sambut macam gambar2 kat atas nuu, dan xkurang jugak yang sambut macam nih :



birthday boy : pakcik hashim, jurulatih persatuan dan kelab. kena tepung+air laut
lokasi : pasir putih tepi pantai, pangkor
tahun : 2009

apa yang aku bley katakan cuma, "kesian..."



lalala.. malu saya~

4 comments:

DoN said...

aku suka part4 nih pny gambar2 bufday...

olin said...

don,
cantik bukan?

DoN said...

birthday boy : pakcik hashim dh mcm 'hantu' dh... hihihihiihihh
jd 'hantu laut'... hihi gurau2 je hehehe

olin said...

don,
antu laut.. betul2.. hihi