August 12, 2009

award merdeka dah ada. tapi merdeka kah fikiran kita?


award dari mr.ooppadon


macam yang aku kata tadi, dah merdeka ke fikiran kita nih? xyah laa sambut merdeka kat tempat-tempat yang x sepatutnya, dengan perlakuan yang x sepatutnya.

adalah lebih baik sambut merdeka dengan membaca AlQuran, berselawat untuk Rasulullah s.a.w., bertasbih & bertahmid memuji kebesaran Allah. itu lebih baik & berkat. daripada tonggang arak, terkinja-kinja macam beruk mak yeh. (beruk mak yeh pun lagi cantik kot?)

bukan aku nak mengaku aku ni baik sangat. tapi sama-sama lah kita menuju yang lebih baik kan? huhu..

aku cuma sedih bila teringat pasal merdeka nih. korang nak kata aku jiwa patriotik fanatik pun xpe. aku rela. aku belajor sejarah. semua rakyat malaysia nih amek subjek sejarah masa SPM (kecuali lah yang x sekolah.. huhu). dah tu? nape masih ada lagi yang x paham bahasa. masih x mengenang perjuangan tok nenek kita dulu. nak capai merdeka bukan senang. masih lagi x amek pengajaran. bersatu kita teguh, bercerai kita roboh. apa x paham-paham lagi? (dah nak jadi the hulk nih.. hinsff.. hinsff..)

"eh olin, ko nih emosional pulak.. udah-udah ler tu.. kalu ko rasa marah sangat, tembak je aku nih dengan senapang air ko tuu.. baru pegang senapang air, berangan macam nak gi berperang."

alamak. kantoi pulak.






*tatu = persembahan lakonan ala-ala fentomen tuu..

lalala... malu saya emosional camni~

5 comments:

DoN said...

psg lagu2 patriotik~
lalalala

olin said...

don,
negaraku yang paling senang sekali~

ZARA 札拉 said...

nyanyi meh~

olin said...

zara,
diri tegak2. apa goyang2 nih?

messyremo said...

ooo00....

itu mcm ye merdeka kak olin...

terima kasih ye kak...haha