August 11, 2009

huh. malam-malam makan askem. lepas tuh sakit perut nak.. err.. apa perkataan yang sesuai ek? berak sesuai x?

ini kenyataan. bukan cobaan-cobaan. jangan tuduh aku xsenonoh. perkataan berak adalah perkataan biasa. so, no speculation here. please continue with the main objective. speaking la pulak~

aku suka *askem. xbley nak elak. kalu ada askem kat *esbok, mesti aku nak habiskan walaupun waktu malam. entah nape, gigi aku kuat. dia tahan ngilu. so, aku xde masalah kalu makan askem. baru tadi aku makan askem. askem durian. hehehe.. sedap.. xcaye datang rumah aku. aku rasa askem durian nih ada jual kat kampung aku je kot? sebab aku xpernah nampak askem ni kat tempat lain terutamanya shah alam.

aku selalu melantak askem kacang & durian. tukar-tukar. rasa dia, perghh.. masing-masing lain macam dia punya 'pergi'. kalu makan sekali, teringat termimpi-mimpi. ok, aku kelentong je. xde sampai mimpi-mimpi. hehe..

xde gambar nak letak kat sini. aku bukan citer semua menda alah nih untuk kasi korang makan askem malam-malam. xbaik makan askem malam-malam nih. lagipun xnak laa tunjuk gambar askem tu takut-takut korang meleleh-leleh air liur nanti sape plak nak lapkan. jangan *ngences macam budak-budak. malu.

nak makan askem, meh datang rumah aku petang-petang. pagi-pagi xbley datang sebab aku bz dengan rutin harian seorang surirumah. kalu korang datang malam-malam semata-mata nak makan askem dengan aku, memang nak kena pelangkung dengan bapak aku. hehehe.. atau kalu korang bernasib baik, korang bley makan askem secara berjemaah dengan 'pak haji'. mau?


*askem = ice cream
*esbok = ice box
*ngences = air liur meleleh, menjejes. biasa terjadi pada bayi & kanak-kanak.


lalala... malu saya~


11 comments:

DoN said...

hmm mkn eskem mrh skit perut kut..
klu mkn eskem mhl sure xsakit

DoN said...

pnah skali mimpi mkn eskem 20cent... ala eskem yg wat sndiri tue la... yg ada asam... best3... hihihi

olin said...

don,
cet. alaa... memang nak skt perut nak wat cane. selalu xde pape pun laa.. :p

ZARA 札拉 said...

mau berak ke?

amik tisu aku nih~

messyremo said...

cmne wat eskem durian tu?

die isi durian ker?haha

ke perasa jer~~

DoN said...

padan muka~

olin said...

zara,
saya melayu, bukan cina~

messyremo,
aku beli je kat kedai depan taman aku nih. bukannya buat sendiri pun.. haha.. tapi rasa dia macam durian letak kat esbok.

don,
hehe.. jgn mare~

HuSna aNaK EnCiK aZaHaR said...

woi adela eskem durian kt s.alam...ko je xpnah jumpe!!

olin said...

husna,
erkk.. ada ek? hehe.. aku datang s.alam nanti ko belanja ek? hahahah~

Monkey D Luffy said...

jom dating sambil makan eskrim

haha

olin said...

luffy,
hehe~