September 1, 2009

tuai padi antara masak, esok jangan layu-layuan..



sawah kat area Muar-Merlimau.

kampung aku ada 'jalan dalam' terus ke Merlimau.
dari rumah aku, naik kereta 15minit dah sampai Merlimau.

15minit tu aku gunakan betul-betul.
snap je seberapa banyak gambar yang sempat,
dalam keadaan kereta yang dipandu tiada berhemat.






intai kami antara nampak, esok jangan rindu-rinduan..

lalala.. malu saya~

16 comments:

Airland said...

intai awk antara nampak, esok ketumbit bijik mata..

olin said...

airland,
uiks.. hihihi.. malu saya~

ZARA 札拉 said...

aku cinta sawah!!

zamspotte said...

hoho... tajuk post cam jiwang, tapi bukan ghupernyer...

Tu cam sawah serkam tu... kg kamu kat serkam ker??

olin said...

zara,
sawah cinta kamu x?

hahahah~

SeLipAr JepUun said...

xley lwn kmpung mak aku lg..
haha

olin said...

zamspotte,
hahaa.. tertipu sudah~

bukan serkam, tapi sawah kundang-kesang-merlimau. serkam jauh lagi sayang~

DoN said...

uiks??? sayang??

zamspotte said...

owh.. tertipu plak pakcik... adoiyai~...

abg chik said...

anak berudu dalam sawah,
dipancing pak abu guna violin,
berudu digulai dalam kawah,
buat kenduri kat umah olin..

olin said...

selipar jepuun,
kampung mak kamu yang kat sekinchan tu ke?

olin said...

don,
uiksss.. hihi.. sebutan sayang di atas x bawa pape maksud ok..

eh, nape aku kena terangkan pulak? haha~

olin said...

zamspotte,
aduhai~

hihi

olin said...

abg chik,

nah aku berpantun jugak..

dalam sawah ada berudu ke?
violin bley guna buat pancing ke?
berudu bley buat gulai ke?
kenduri rumah aku makan berudu ke?

hah, jawab jawab pantun aku..

hahaha~

Monkey D Luffy said...

ko tak tanam padi ker?

sodap ada kebun padi sendiri

olin said...

luffy,
atok aku je tanam padi.. hehe~