October 28, 2009

hidup bagai roda. tak selamanya kita di atas. (walaupun aku berkaki panjang)

ye. sesak jugak kepala otak aku bila pikir kerja.
kerja kerja kerja.
hidup kita-kita yang dah kerja ni memang kadangkala bosan jugak. betul? tak betul? aku tahu kamu tahu itu.
aku tahu aku bukan lagi kanak-kanak ribena macam dulu-dulu walaupun aku masih minum ribena jugak sekali-sekala.
"Kamu memang sesuai jadi cikgu la Olin. Mintak laa KPLI."
"Kamu ni akak tengok berani orangnya Olin. Kamu tak takut untuk berdiri di hadapan majlis. Akak tengok kamu tak kekok."
"Kamu selalu terima je apa kerja yang diberi. Takde banyak soal. Akak pikir kamu diam je macam tak reti buat. Tapi kamu buat macam konfiden je."
ecece. bangga jugak sebenarnya bila senior kata camtu kat aku.
tapi..
aku tahu aku kena selalu ingat, hidup ni macam roda bukan? jangan sampai kena lenyek sudahlaa.
P/S : mintak mahap kepada peminat saya semua. saya tidak dapat ber-online secara tegar untuk kebelakangan ini dan sehingga tarikh mendapat gaji kerana kekangan masa dan jugak duit. sila bersila untuk memahami masalah saya, ok? (hihihi)
lalala... malu saya~

8 comments:

HuSna aNaK EnCiK aZaHaR said...

yer sy phm!!!
ak jugak sdah mendpt puji-pujian...kuat betul suara kamu husna..diam2 grg rupenyer..=)

~Cinta Cukulet~ said...

hidup macam roda..bergoleklah sepuasnya tapi jangan sampai masuk longkang lak hehehe...congrats for ur konvo..terlambat plak wish hehehe

tinta kasturi said...

sesekali otak kita bukan sahaja sesak, tetapi sengal-sengal juga adakalanya..

ambillah preskripsi ikhlas dari saya..

bacalah! bacalah! bacalah!
Bacalah dengan nama tuhanmu yg menjadikan.

sodaqallahul 'azim

insyaAllah sembuh

:)

Tirana said...

Relax kan minda...jangan sesak kerana kerja..

olin said...

husna,
hahha..klaka~

olin said...

cc,
maceh wish ek~

kalu roda lembu?

olin said...

tinta kasturi,
maceh atas nasihat kamu ye. insyaallah selalu dipraktikkan.

AlQuran bukan untuk dipertontonkan sahaja tapi untuk dibaca dan dihayati.

olin said...

kak tirana,
hehe.. nasib baik tak sesak nafas kan kak?