May 3, 2009

Siri bercakap dengan KP

2minggu lepas aku gi melaka. lbey tepat lagi uitm melaka yg kat bandaraya nu. aku nak wat intersesi. atau bahasa melayunya short-course. ada satu paper lagi aku sangkut xle amek sem nih sebab aku ngada2 xnk amek. aku dah bayar yuran intersesi kat bendahari uitm melaka. satu paper 2rat. dah la bendahari tuh tanya nape aku bayar pakai wang pos. ada ke patut dia tanya aku. tanya la bendahari2 seluruh malaysia. aku mana ada jawapan utk soklan dia. nk je aku cakap *&@#% tapi memandangkan aku nih belia yg berhemah tinggi, xdela aku nk cakap camtu kan~
(padahal, mak aku ada sebelah, besi berani aku bawak cicir dalam perjalanan sebab poket bocor).

alkisahnya, minggu lepas aku ngat nk setel la registration intersesi aku nih. fyi, kalu nk wat intersesi kt branch, daftar kursus kena kt origin campus tp bayar kt branch treasurer. so, aku gi la fakulti nk daftar kursus. akak kaunter suruh aku jumpa KP (ketua program). berikut adalah temubual aku bersama KP.

aku: puan, saya nk inform puan yg saya nk wat intersesi kt melaka. subjek sekian sekian sekian..
KP : semester nih polisi uitm shah alam, xle wat intersesi kt branch sebab bla bla bla...
aku: abeh tu puan, saya dah bayar kt melaka aritu.
KP : yang kamu pandai sangat nape? memandai je xtanya saya dulu"
aku: bukan aku tengah tanya ke nih? (dalam hati jela..)

fakulti xletak pekeliling kat notice board pun tau! korang rasa sape yg patut disalahkan?







gegas aku pos laju resit yuran bendahari melaka kat mak, suruh gi claim. sampai skrg aku xbayar yuran & daftar kursus lagi. layan game 'school of magic' kt facebook lagi best.

4 comments:

~Cinta Cukulet~ said...

huu sobar yolah..

Unknown said...

huhu~

nk buek cemano, dh nasib badan~

StingRay said...

aku ingat ko bercakap dengan kad pengenalan...

Unknown said...

stingray,
don't judge the entry by its title~

hahaha...