September 10, 2009

kalu dah memang setan, bulan puasa kena ikat pun tak serik-serik lagi.

ada jugak yang ponteng sesaje je siang-siang hari di bulan puasa tanpa sebab musabab yang pasti. sedap je dia melantak makan kat khalayak ramai. kat kedai cina pulak tu. haih. baca berita semalam kalu mahu tahu lebih lanjut. malas aku nak link kat sini.

kadang-kadang naik menyampah baca berita macam tu. bukan menyampah kat pemberita ke apa, tapi menyampah kat orang yang ponteng puasa dan makan di khalayak ramai. kok ye pun xpuasa, xyah la makan depan orang ye x? kalu kat rumah sendiri tu aku xamek port la kan, tapi makan pulak kat kedai bangsa lain. xmalu ke bila mereka yang bukan sebangsa dengan kita tanya kenapa makan? orang lain puasa xmakan siang hari tapi kenapa kamu makan? hisy.. buat malu kaum je lah.

malu. malu. malu saya~

10 comments:

anaklaut said...

salam...


ari tu masuk metro, suami siteri tak posa..buat malu saja..

patut dihukum sebat 50 kali bagi orang yg sengaja tak posa tu..

olin said...

anaklaut,
salam...

owh berita yg tu mungkin olin terlepas.

yg olin tengok ni berita pasal serbuan kat restoran cina dan cybercafe. selamba diorang je makan kat situ. dah kena tangkap baru nak tutup2 muka. menyampah betul. huhu~

ZARA 札拉 said...

syaitan sungguh itu~

anaklaut said...

salam...miss olinsafura,

saya takkan jemu mengucapkan terima kasih pada olin..
:))

olin said...

zara,
memang syaitan. topeng manusia je tu. huhu~

olin said...

anaklaut,

terharu. kamu buat aku terharu~

^_^

untuk AL jugak, maceh singgah sini~

Jard The Great said...

aku pernah.. mase puasa ke-4.. lapar gi tapau kat McD.. ade 3 org budak melayu lelaki.. yg gi beli gak mcD.. suka-suki je diorg order pastuh makan dlm restoran tu lagi.. huhu..

olin said...

jard the great,
hisy.. selamba badak je diorang. kalu pempuan tapau tu aku xkesah la kan. ni laki. haih..

sillybilly said...

slumber tak posa. posa tak, semayang pon konpem tak.
haha :)

olin said...

sillybilly,
hehe. tu xtau la plak. hehe.